Data Retention 13 December

peter h peter at hk.ipsec.se
Mon Nov 21 23:03:36 CET 2005

On Monday 21 November 2005 21.50, Erik Josefsson wrote:
> Hej.
>
> Min andra postning här tror jag. Bus-lurker. I vilket fall:
>
> 13 december kommer europaparlamentet att rösta igenom ett förslag om att
> spara all trafikdata. De svenska socialdemokraterna är drivande:
>
>     Types of data to be retained under the categories identified in
>     Article 4 of this Directive:
>
>     (a) Data necessary to trace and identify the source of a
< svammel utelämnat då det är för dumt för att upprepa>

> //Erik

Tack för informationen.  Att EU-förslaget var dumt anade jag förut. Men att
det helt saknade verkligetsanknytning var nytt för mig.

Brottsligheten glädjer sig. Vi andra är inte berörda.

--
        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )