Gah! FreeBSD dyker ....

Urban Boquist urban at boquist.net
Fri Nov 18 14:54:29 CET 2005

Joachim> Mina huvudmisstänkta skulle snarare vara minnet eller
Joachim> nätaggregatet.

Kolla dessutom värmen! Jag tycker jag har haft mycket problem på
senare år där burkar som gått länge utan problem plötsligt bara hänger
sig. Aldrig några som helst spår i loggarna. När jag flyttat dom till
ett svalare rum så fungerar de igen. Så kolla temperaturen i lådan och
på cpun. Har du tur kan du t.om. göra det med någon mjukvara i
FreeBSD.

Obligatoriskt dravel: visst är moderna datorer ofta mycket mindre
värmetåliga numera än de var förr i tiden? Jag har en hög gamla
Sparcar i källaren som blir fullständigt glödheta, men de bara tuffar
på, aldrig några problem. Barracuda-diskarna är så varma så man kan
steka korv på dom... :-)

Mvh,
	-- Urban