Reply-To

Daniel Wiberg danne at wiberg.nu
Tue Dec 20 14:55:57 CET 2005

On Tue, Dec 20, 2005 at 02:15:49PM +0100, Johan Krüger-Haglert wrote:

> Frågan är då om det blir rätt i en "vettig" mailklient, då står ju som
> from med en reply-to till listan, så reply borde ju ge till listan och
> reply to all borde ju ge till listan och dig, men jag är inte 100%
> säker. Fast det skulle kanske inte bli en alltför lång tråd om detta,
> men det skulle ju bli knepigt med emailadresserna "tvärtom". Någon som
> kan bekräfta att mutt gör rätt så som det är nu?

r som i reply i mutt ger att jag svarar till listan,
g som i group-reply föreslår att jag svarar till listan och då går det bara
till listan vilket jag finner konstigt.
g som i group-reply, och sedan svara nej om jag vill svara till listan ger
svaret till dig med cc till listan.

Helst hade jag sett att g svarade till listan med cc till from-adressen men
det vet jag inte riktigt hur man uppnår.

Detta i mutt 1.5.11

//danne