Reply-To

Bengt Gördén bengan at sunet.se
Thu Dec 22 09:18:12 CET 2005

On Tue, Dec 20, 2005 at 02:55:57PM +0100, Daniel Wiberg wrote:

> r som i reply i mutt ger att jag svarar till listan,
> g som i group-reply föreslår att jag svarar till listan och då går det bara
> till listan vilket jag finner konstigt.
> g som i group-reply, och sedan svara nej om jag vill svara till listan ger
> svaret till dig med cc till listan.

Nja. Du har faktiskt dessa möjligheter i mutt. Klippt och klistrat
från manualen.

  r       reply           reply to sender
  g       group-reply     reply to all recipients
  L       list-reply      reply to mailing list address

> Helst hade jag sett att g svarade till listan med cc till from-adressen men
> det vet jag inte riktigt hur man uppnår.

Inte jag heller men det skulle förvåna mig mycket om det inte går att
skruva till i mutt.

mvh,

- KTHNOC/SUNET/NORDUnet | http://www.noc.kth.se/~bengan | 08-7906586 -