Reply-To

Johan Krüger-Haglert dospam at gmail.com
Tue Dec 20 14:15:49 CET 2005

Den 2005-12-20 skrev Mattias Barthel <mb at stacken.kth.se>:
> Jag använder pine och i den syns det inte heller i det fallet du
> beskriver.
>
> Spontant anser jag att att man bör följa varje forums etik.
> Sämre är om ett forum inte har definerat fallet top-posting
> och det blandas vilt med under- och post-posting.

Frågan är då om det blir rätt i en "vettig" mailklient, då står ju som
from med en reply-to till listan, så reply borde ju ge till listan och
reply to all borde ju ge till listan och dig, men jag är inte 100%
säker. Fast det skulle kanske inte bli en alltför lång tråd om detta,
men det skulle ju bli knepigt med emailadresserna "tvärtom". Någon som
kan bekräfta att mutt gör rätt så som det är nu?