Re: Sökes: äldre SCSI-kabel

Per Eriksson perixon at perixon.nu
Wed Mar 18 10:18:26 CET 2020

Eftersom det var prat om synth-projekt så tror jag målet är att ansluta
en zip-drive till en synth/sampler som på bilden, tyvärr gammal scanning
men där syns DB25HA-DB25HA kabeln ansluten till samplern som är reserv
till mellotronen under.

Typ Mac II hade DB25 hona i chassit för extern SCSI-anslutning och det
vanligaste var micro ribbon-kontakt (DVS 50pol variant av det som brukar
kallas centronics/printerkabel) i andra änden förutom just zip-drivar mm.

Exempel på zip-drive kabel på ebay:
https://www.ebay.ie/itm/Genuine-Iomega-SCSI-Cable-DB25-Male-Male-3-Feet-For-ZIP-Drives-FREE-Ship-/352898222525