Sökes: äldre SCSI-kabel

Harald Barth haba at kth.se
Wed Mar 18 07:28:04 CET 2020

Rasmus skrev:
> Tjo!  Ska det vara två "vanliga" DSUB25 i varje ände alltså?  Det har
> jag nog aldrig sett ...

Men jag, gammal är äldst, 1989 fanns det datorsalar med Mac på KTH
(Mest Plus och några II).

Här är övergången till smal SCSI-1:
http://www.hardwarebook.info/SCSI_Cable_(D-Sub_to_Hi_D-Sub)

Jag har ingen kabel med DB25 men jag har frågat en Äppleanvändare sen
hedenhös kanske han har. Däremot borde det inte vara svårt att löda en
(1 till 1 rakt igenom) om man bara har tillräcligt många skärmade
ledare i kabeln. Nu när jag tänker på det har jag nog en DB25
flatbandskabel liggandes nånstans och den har per definition alla
ledare men jag tror inte man vill köra SCSI oskärmad.

Förresten, det skall väl vara en Male-Male kabel ELLER?

Harald.