Frågor om IVO datasystem

Magnus Erixon erixon at kth.se
Mon Aug 17 19:00:39 CEST 2020

Hej Stackens medlemmar!

Jag har några frågor om Inspektionen för vår och omsorgs datorsystem.
Om man tittar på landstingets/vårdcentralers datorsystem för
patientjournaler så för
datorsystem en automatisk journal-logg där man kan utläsa vem som gjort
vad och när.

Jag undrar, IVOs datorsystem borde ha en motsvarande funktion,
där man för ett givet diarienummer kan se vem som har gjort vad och när?

Är det någon som vet och som kan informera mig?

Anledningen till att jag undrar är att jag har gjort en IVO-anmälan,
och det verkar som om handläggaren inte gjort något över huvud taget på
mer än 2 år!

Mycket tacksam för alla svar jag kan få,
Magnus Erixon