Re: Stackenföreläsningar

Jan-Photo cameraman at cameraman.se
Wed Apr 17 10:22:23 CEST 2019

Mitt exempel:  Jag är nu i Tyskland, och kjan spela videon, med tyskt
internet.  Så tydligen "faller" den spärren efter ett tag.

Men mig spelar det ingen roll om det nämns eller inte, för det som
gjordes då hade inget lag-stöd.  Det vara bara att Sony och Youtube
hade kommit överens om att filtrera.  Men kan ju vara ett exempel på
att "redan 2010, hade de gamla grekerna ett filer i funktion".

Däremot tycker jag det är viktigt, att EU regleringen troligen kommer
att ge amerikanerna mer business, och mer makt - eftersom det är
Google och Facebook som kommer att ha "bäst" filter först.  Och säkert
mot en avgift tillåta mindre föreatg, i t.ex. EU, att filtrera.  Ta
även upp om det ser ut att finnas någon rörelse mot "fria filter", det
vore intressant att veta status.

Mvh Janne L