Diverse utvecklingskort skänkes

Harald Barth haba at kth.se
Tue Apr 16 10:43:29 CEST 2019

Björn> Vi har städat och rensat ut en hög med gamla utvecklingskort
Björn> från våra lokaler. Mestadels FPGA-baserade men även lite
Björn> GSM/3G-modem och kanske några GPS-moduler och processorkort.
Björn> Finns det intresse så är dessa nu till skänks.

Ove> Stacken är D:s studentförening.

nsg> Stacken har ingen närmare relation till varken E, D, F eller något
nsg> annat program mer än något annat på KTH.

Däremot är Elab knuten till E på något sätt.

Men om vi nu lämnar formaliteterna, så kan jag ta åt mig att
distribuera korten till Stacken och Elab om ni tycker det skulle kunna
vara en bra lösning. Råkar nämligen ofta sitta på Teknikringen 14 om
dagarna och det gör en gammal Elabbare (Gilbert) med.

Om vi sedan gör nån slags lista över vad som finns så blir det kanske
lite lättare att säga bu eller bä om sakerna och om till slut ingen
nappar så har vi också en elektronikåtervinningsbur i huset.