Diascanner?

Jan-Photo cameraman at cameraman.se
Thu Sep 14 16:57:24 CEST 2017

> Hm. Borde man istället investera i ett makroobjektiv? Med det
> kan man ju ta bilder också?
>
> Se http://www.senotto.de/Tipps_Tricks/Digitalfotografie/DiaScanner/DiaScanner.html

Bygger du verkligen ihop en lika fin dia-projetor-skanner, med
auto-forward-play, så har du säkert en av markandes mest avancerade
prylar :-)    Då kan du luta dig tillbaka och dricka kaffe, edan
maskinen scannar :-)

Annars tror jag mycket på Stellans kommentar om dörr och projektor
(förutsatt att du har en projektor som fungerar, jag har det nog
inte).   Snabb och hyfsat ok metod.  Klarar dock inte färg eller
svartvita negativ.  (Jag skannar mest negativ)

Mvh Janne