Strömdipp 20:44

Stefan Berggren nsg at nsg.cc
Wed Jul 15 11:04:39 CEST 2015

On 2015-07-15 04:15, Harald Barth wrote:

04:15 :\ Antar att du har haft "jättekulkul" med PDC hela kvällen. Tack
för att du tog dig tid och fixa med Stacken med.

> Ser ut som en strömdipp ungefär 20:44:10 (säger UPS:en på PDC)
> sänkte hallen. Sedan kom nog en störning till 9,5 sec senare men det
> spela då ingen roll längre.

Fortum som har börjat strula igen antar jag, undra om det här ska bli en
sådan sommar. För att jag är nyfiken, tar inte UPS:en på PDC en kortare
strömdipp till reservkraft? Att Stacken dog förstod jag dock :)

> * Switch 2 i bladet gjorde ingen restart. Reseated, då kom den upp.

Hm, är det inte det som management går igenom med? Måste man vara där
fysiskt för att rädda det här?

> * Cookie bootade fel kärna (jaja...)_

Kan se vad jag kan göra, vill nog dock inte prova förrän jag är på plats :)

> * pluggade om inkommande fiber till dellswitchen.
>    (flyttar servrar vid tillfälle om det är stabilt)

Trevligt.

// Stefan