fråga om brev (och info om lite nätverk)

Thord Nilson thordn at stacken.kth.se
Tue Dec 16 22:41:29 CET 2014

On Tue, 16 Dec 2014, Harald Barth wrote:

> Brev lämnade ju in häromveckan. Vad har hänt med hårdvaran? Jag såg
> den inte i hallen. Jag skulle gärna ramat in den eller motsv.

Hej!

Jag har tittat på brev. Hårddisken varvar upp men vill inte sen inte ens
svara på hur stor den är, så får anses som död. Det är en 9.1 GB 50 pin
scsi. Så resten av maskinen är nog ok.

Tilläggas kan att säkringen på disken för "terminator power" var
förkolnad, men tror inte det har med saken att göra.

Ska man väcka liv i brev igen så behövs alltså 50 pin scsi diskar, såg
att det fanns två på drygt 2 GB i hallen, men vet inte status på dem, sen
behövs en backup om man inte vill installera nåt nytt.

Jag tar med den till hallen när jag kommer dit nästa gång, vore synd
skrota maskinen då det nog är en så maxad ss10 man kan ha (2 x 120 MHz
ross processorer).

Ifall det finns intresse av ett grafikkort så kan jag skicka med ett.

/Thord.