fråga om brev (och info om lite nätverk)

Harald Barth haba at kth.se
Tue Dec 16 16:19:43 CET 2014

Brev lämnade ju in häromveckan. Vad har hänt med hårdvaran? Jag såg
den inte i hallen. Jag skulle gärna ramat in den eller motsv.

Också för nån vecka sedan blev jag putt på att jag inte fick nåt DHCP
svar. Det visade sig att just DHCP (eller nya MAC, vad vet jag) inte
gick igenom 3-Com switchen. Då avskaffade jag den samt massa CAT5
(ibland med och ibland utan "e") kablage, så nu kör vi endast på
Nortel och HP. Den "nya" Dell som jag skulle ersätta Nortel med (pga
10G förbindelse till bladechassit) hade inget fungerade kragg, så det
kommer annan Dell senare.

Alla uttag i lokalen som ger länk borde nu även ge DHCP-svar.