Email

Stefan Petersen spe at ciellt.se
Sun Sep 22 21:46:07 CEST 2013

Hejsan!

Ledsen att jag är lite långsam på att svara.

On 09/19/2013 10:09 PM, Stefan Berggren wrote:

> Vad försöker du poppa mot i dag? Brev håller mer eller mindre på att
> ta livet av sig själv och ingen vill peta i den (pop.stacken.kth.se
> pekar fortfarande mot den). Testa att poppa mot den nya mailservern
> vingummi.stacken.kth.se, kanske det funkar för dig?
> (note: har inte flyttat din spool-fil från brev till vinummi, får inte
> över den just nu)

Jag har nu ändrat i min fetchmailrc från brev till vingummi, men det
verkar inte vara nån hemma på vingummi. Får bara en massa timeouts. Vet
inte om det beror på att min spoolfil inte finns där eller att pop3 inte
är installerad/fungerar.

> shell (gustavskorv) lider av samma problem som brev, d.v.s. utgammal
> maskin/installation/os som håller på att avveckla sig själv. Om du har
> en ssh som pratar GSSAPIKeyExchange så kan du ssh:a till
> centos-shell.stacken.kth.se som är en nyare centos-installation.

OK, har inte provat, men tack för informationen!

> Inte 100 på om snurran som ska kopiera in forward-files går i dag, så
> jag petar in det direkt på servern.
>
> # echo "spe at ciellt.se" > spe

Nån snurra åker, för nu dyker mailen till spe at stacken upp till
spe at ciellt. Det tackar jag för, nu måste jag börja börja städa i mina
maillisteprenumerationer.

Jag är glad och tacksam för att nån "tar sig an mitt fall". Som ni
förstår kan jag inte läsa direkt vad som sägs om mig nu på
stacken at stacken, men jag är glad att det verkar komma fram till rätt
person(er) ändå.

Mvh,
--
Stefan Petersen