Stacken shell

Magnus Danielson magnus at rubidium.dyndns.org
Sat Oct 5 13:07:12 CEST 2013

On 10/05/2013 11:44 AM, Marcus Sundberg wrote:
> Var hittade du den Linux-puttyn? Standard-putty stöder inte key exchange
> överhuvudtaget.
apt-get install putty på en Debian nära mig ger mig en putty 0.63.

Har i alla fall för mig att den gjorde key-exchange. In kom jag i alla
fall med mina kerberos-biljetter. När jag provar nu mot shell, så är det
något fel i key-exchange algoritmerna som inte matchar. Men funktionen
finns där. Se här t.ex.:
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/changes.html

MVH
Magnus