RE: Angående en artikel från 1996-08-06 i HackerBladet.

Ylva Frögeli ylvafrogeli at hotmail.com
Mon May 14 10:12:18 CEST 2012

Hej! Jag har fått informationen att Stacken ska ha donerat en PDP-11/70 till föreningen Update I Uppsala. Jag skulle behöva ha lite information om just den PDP -11/70 som ni donerat. Av vem togs beslutet att donera den till Update? När köptes den in och vad kostade den? Vem/vilken institution anävndes den av och i vilket syfte? vad hade inköpet av PDP11/70 för betydelse för KTH? Om ni har bilder på PDP-11/70 när den används skulle det vara toppen! Tacksam för svar! HälsningarYlva> Date: Tue, 8 May 2012 21:18:06 +0200