RE: Angående en artikel från 1996-08-06 i HackerBladet.

Ylva Frögeli ylvafrogeli at hotmail.com
Tue May 8 13:40:27 CEST 2012

Hej Per,

Tack för samtalet.Ja självklart skulle det vara
Håkan Lans (jag var lite för snabb, ber om ursäkt för detta).

Museum Gutsavianum ska i
sammarbete med föreningen Update göra en tillfällig utställning om datorer.
Utställningen kommer baseras på Updates samling av datorer och deras koppling
tilll Uppsala universitet. Temat är kort och gott Updates samling av
minidatorer och tillbehör. Det vi skulle behöva hjälp med är
bilder på dessa datorer, alltså bilder från den tiden då det användes, men all information är av intresse.

Detta är en lista över de
datorer/föremål vi tänkt att ställa ut som vi skulle vilja ha bilder till.

· IBM 26 Printing Card Punch
· PDP-12-
Elsa· TTY
· Alpha LSI
· NOVA 3· PDP 8/E· Cray Y-MP EL- Riemann/Play
station· PDP
11/70- Knase · VT62, VT100, VT240· DEC Systems 2060
 Vi hörs, tack på förhand. VänligenYlva