Problem nödkyla Stackenlokalen

Harald Barth haba at kth.se
Thu May 12 22:56:16 CEST 2011

Kylan påstår 8.5KW på en skylt. Jag tror kompressorn är enfas 2KW. Kan
ju vara så att man då kan få ut 8.5KW i medvind och nedförsbacke. I
realitet skulle jag gissa 6KW.

> Nu behöver vi inte antar jag, men om vi skulle tvingas handla så
> skulle vi få en hel del kyla för 10-15kkr lagt på en begagnad kyl.

Man kan även hyra under en övergånsperiod. Man borde fråga tex Enaco
vad de har för priser på det.

> Jag har lagt ut lite förfrågningar om kylmaskiner, det vore bra att
> veta om det behövs eller ej ASAP samt om vi kan lagra en reservmaskin
> nånstans om jag får napp.

Först tänkte jag säga:

/afs/stacken.kth.se/home/haba/pict/own/2011/05/12/*.jpg

Lite nöjd är jag.

Bara injusterad grovt, inte provad skarpt (genom att stänga av
fjärrkylan under kontrollerade former), men på plats och kyler om man
kör ner termostaten manuellt.

Snälla, ställ inte för i hörnet med en massa saker, vi måste kunna se
ledningarna så vi upptäcker ifall jag skulle gjort fel och det skulle
börja läcka.

Om reservmaskinen inte är större än den jag organiserade har vi plats
för en till om vi kör bort den trasiga.

Jag tycker dessutom att lite engagerade medlemmar får forsla bort den
gamla trasiga kylmaskinen. Återvinningscentral bland kylskåpen skulle
jag försöka med. Men det tänkte jag lämna åt någon annan för en gångs
skull.