Förnya stacken? [var:Re: Föreläsning om Monotone]

Camilla Berglund elmindreda at elmindreda.se
Thu Mar 31 14:31:29 CEST 2011

Magnus Lindkvist wrote:
> * Mer Facebook - och även för de som är staff

Som någon som inte har och aldrig kommer att skaffa ett konto där tycker
jag att det vore en väldigt dålig idé att flytta diskussionerna dit.

> * Resten av skiten borde outsourcas till google eller någon annan tjänst
> omedelbums (mail). Sen kan vi driva små hobbyprojekt och låta folk köra vad
> dom vill.

Personligen ser jag ett visst mått av hosting som en av attraktionerna
med Stacken och liknande föreningar.  Ett fungerande system som servar
riktig data, som man kan delta i driften av och lära sig av.

Till skillnad från många andra på listan är jag inte primärt sysadmin
utan ser det som en hobby.  Jag driver egen mail och hostar vänners
sajter men vill gärna lära mig mer.  Problemet jag hade med Stackens
drift var att allt var fruset i sten och någon hade gömt stenen.

Instämmer med övriga punkter.

Men om vi nu pratar om att frångå stenen så donerar jag gärna mina
torsdagskvällar till det.

--
elmindreda