Re: Förnya stacken? [var:Re: Föreläsning om Monotone]

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Thu Mar 31 12:13:43 CEST 2011

On Thu, 31 Mar 2011, Harald Barth wrote:

> Håller med dig. Skall stacken driva en virtuell farm eller skall vi
> vara en datorförening? Kanske folk drev Stacken förr endast därför att
> de ville ha en KOM. Numera så har de en Facebook genom att signa sina
> rättigheter till ett stort företag, så de behöver ingen KOM längre,
> alltså slipper de göra datordrift. Slipp då.
>
> Harald.

=)

Jag använder inte facebook, det verkar läskigt. Men jag såg en film för
några dagar sen som heter "The Social Network". Jag har undvikit den men
såg den i alla fall sen, enbart pga dess IMDb poäng. Bra film om affärer
och studenter, vill man ha underhållning kring teknik ska man se "The Big
Bang Theory" istället. (Eller varför inte Tron Legacy (Stilpoäng till den
som såg att Master System hade en uname i en av terminalerna...))

Jag menade bara att varför outsourca? Vi är en bunt tekniker, ligger inte
det roliga i att vi skapar saker och ting? Vi är en bunt datakillar, är
det ingen som kan koda längre? Vi kan köra facebook och outsourca, det gör
mig inget, bara vi har kul.

Ifall majoriteten vill lägga mailen på gmail, och chatten på facebook, och
webben på wordpress, lägga in soffor och göra hela lokalen till en "vi
träffas med laptops och chattar om anime" så går det alldels utmärkt för
mig, bara folk är nöjda.

Jag menade bara att vara en motpol och påminna folk att om en kille i USA
kan göra ett socialt nätverk så kan väl vi det med? Rent tekniskt alltså.

--

Jag har under en lång tid samlat hårdvara hemma, ni vet, gamla
sun-maskiner man tar hem. Men det håller inte längre, mitt hem var en

Jag tror många av oss är i samma läge/ålder. 30+ och har inte riktigt
motivationen att sitta 5 nätter i rad för att få igång ATM på sin gamla
alpha-maskin. Man väljer nått projekt, och de andra 9 som ligger i
garderoben de... de är i vägen, kasta dem. När du är klar med ditt
projekt så har du kommit på 10 nya, varav 9 får du kasta.

Samma kan man nog göra hos Stacken: anväds denna? inte? när använde du den
sist? tror du att du komemr använda den inom x antal månader? var
realistisk nu...

/Psychad