Re: Förnya stacken?

Magnus Lindkvist nauir at hotmail.com
Thu Mar 31 11:50:59 CEST 2011

Bara att du skriver min hemsida med ~ borde vara poäng nog :)

Jag ska nog skriva ett förslag till stackens årsmöte och om så behövs ett
ändringsförslag i stadgarna. "Kallelse kommer endast gå ut via mail och via
hemsidan". De få medlemmar som vi ev skulle tappa på detta är jag övertygad
att vi tar igen på att de som är aktiva kan lägga ner tid och energi på
något annat är komplicerade script.

Jag vet inte vilken som är den tekniskt bästa lösningen för att administrera
stackens konton och medlemsregister. Allt jag vet är att det måste finnas
_något_ enklare och bättre än det vi har idag - vi är inte den enda
föreningen i Sverige som har den här utmaning.

Jag förstår vad du säger Haba när inget hindrar mig att sätta upp en ny
lösning. Det som hindrar mig är att stacken är en hobby för mig och jag vet
vad som krävs för att få något att flyga ordentligt. Det är därför jag är
ute och målar med dom stora penslarna och fiskar med trål för att leta upp
nya entusiaster i våra led för att få till en miljö som passar på
2000-talet.

magnus