Studiebesök?

Magnus Danielson magnus at rubidium.dyndns.org
Tue Mar 29 23:29:19 CEST 2011

On 03/29/2011 10:55 PM, Pontus wrote:

> Jag och vol på update drog med oss en PDP-11/70 till Birdie för några år
> sedan. Det var inte inte så lyckat. Kidsen fattade inte vad det var för
> något och sen havererade 11:an under andra dagen :)
>
> MEN, skulle någon få för sig att göra nått liknande på dreamhack eller
> något annat party så skulle jag hänga med :)
>
> I övrigt tycker jag det vore mycket skoj med ett gemensamt studiebesök
> på Pionen eller liknande. Jag kan även tänka mig att vara med och fixa.
>
> Mvh,
> Pontus.

Att sätta upp Stackens "stora datorhall" igen hade nog fått dem att
reagera i alla fall... men frågan är om det är värt mödan.

Gratis el och R1:an kanske skulle vara värt besväret. Dock skulle "dumpa
core" få fel associationer. Ont om tungvattenkylda datorer dock.

Det är fasiken inte många som kör 36-bittars nu för tiden...

MVH
Magnus - för ung för att ha kört DEC-10 system på riktigt