Någon som känner någon i england?

Stefan Berggren stefan.berggren at gmail.com
Mon Jul 4 18:53:01 CEST 2011

Hej,

Jag var på Google I/O i år, en av de sakerna vi skulle få var en
Chromebook, Google har börjat skicka ut dem nu men tyvärr till bara
ett par utvalda länder.

"United States, United Kingdom, France, Germany, Spain, Italy, or the
Netherlands"

Tydligen skickar de även ut lokaliserade maskiner, d.v.s. maskiner med
den typen av tangentbordslayout som finns i landet.
Tänkte höra om det är någon här i Stacken som råkar bo, eller känner
någon som bor i någon i ovanstående länder som kan tänka sig att
skicka vidare. US undviker jag gärna då jag inte vill råka ut för
massa tull (på något jag har fått gratis), UK vore bra då
tangentbordet är ok. Nederländerna verkar köra med US-international
enligt wikipedia, det funkar fint. Resten har ganska, på ett sätt
eller annat tråkig layout.

Plan B är att anlita någon mellanhandstjänst i t.ex. UK, problemet är
att hitta någon man känner sig trygg att använda. Lite jobbigt att
både betala avgift OCH skicka datorn till dem innan man får nått.

Eller för den delen om ni har något tips? (jag har redan försökt
övertala Google, det funkade inte :) )

// nsg