Arduino någon?

Harald Barth haba at kth.se
Fri Aug 5 08:27:27 CEST 2011

> Jag har lekt lite med Arduino. För att få +-2us bör man använda nån av
> de inbyggda timrarna. (pwm) Det finns kod för att generera ett antal
> puls-utgångar för att styra RC-servon. (1-2 ms pulstid, tror
> upplösningen var 1 us)

Jag hade ju mest tänkt på Softserial eller nåt i den stilen, och vid
16Mhz så är 2us ~300 cycklar väl? Men om det finns PWM HW som man kan
dessera tillräckligt bra så så har jag inget emot det. Mitt
pulsmönster repeteras dock inte (jo, men först efter väldigt många pulser).

Harald.

> ...2009

Viss, Uno är rätt ny.