Re: Vad usla folk är på att byta ämne när ämnet har ändrats! (was: Föreläsning om Monotone)

Ian Delahorne ian at stacken.kth.se
Fri Apr 1 14:30:56 CEST 2011

On Mar 31, 2011, at 10:54 , Rasmus Kaj wrote:

> Så länge du står på den ena omedgörliga sidan så kommer alla klagomål
> från dig på att den andra sidan är omedgörlig att ignoreras.

Ge mig en färdigdefinierad Debian med alla paket man behöver då så det bara är att dra igång och sedan börja Göra Saker. Eller vad nu folk bestämmer sig för.

Huvudsaken tycker jag att våra "drifts" system kör ett homogen miljö så att man inte måste fundera på var saker är installerade och så, nu har vi Solaris 2.6, 7, 9, 10, Redhat, Debian, FreeBSD med varierande filsystemslayout och t o m olika rootskal. Av den anledningen drar jag mig för att peta i vissa system som är lite mer driftskritiskare än andra.

Sen är det naturligtvis bra att ha olika saker att testa på, men inte så att det skrämmer bort folk från att administrera dessa.

/ian