Re: Förnya stacken?

Magnus Lindkvist nauir at hotmail.com
Fri Apr 1 12:47:18 CEST 2011

-----Original Message-----
From: Gabriel Kihlman
Sent: Friday, April 01, 2011 10:03 AM
To: Stacken club general discussion
Subject: Re: Förnya stacken?

>Låter som du inte suttit i en styrelse någon gång.

Så kanske man kan tro, men så är inte fallet.

>De har redan haft ett
>styrelsemöte på sin fria tid. Klart de är trötta. Bättre att säga till
>innan så att de kan sätta upp en punkt på sin agenda för diskussion.

Den här gången sades det till innan, om även med kort varsel så jag tycker
nog att om man har ork att sätta sig i lokalen och träffa människor så kan
man också lyssna på sina medlemmar.

>De lägger redan ner massa tid och energi och gör det hela tiden. Du
>skriver lite emails över loppet av några dagar..

Massor med tid vet jag inte om jag håller med. Viss tid, javisst.

>Ett förslag; samla de personer här som du tycker verkar vilja ändra
>saker. Kalla till ett möte, kom upp med konkreta förslag där ni själva
>gör saker IRL, presentera det för styrelsen eller för listan. Gör lite
>förarbete, visa att du menar allvar.

Jag gör förarbetet genom att föra en diskussion på listan och hittills har 3
personer tyckt att det låter helt strålande. Jag gissar att 100 personer på
listan inte bryr sig och kanske 10 personer på listan bara önskar att jag
skulle sluta maila så att alla kan somna om igen.

Stacken kommer fungera utan mitt engagemang det gjorde den innan och kommer
göra efteråt. Mitt liv funkar alldeles utmärkt utan stacken också - jag
backar gärna och somnar om. Tyvärr så tror jag då stacken kommer få en
mindre relevans i framtiden, färre medlemmar och till sist självdö.

magnus