Re: Förnya stacken? [var:Re: Föreläsning om Monotone]

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Fri Apr 1 02:32:47 CEST 2011

On Thu, 31 Mar 2011, Stefan Berggren wrote:

> Kul med en aktiv diskussion här, vi i styrelsen har ett möte nu i kväll
> efter föreläsningen. Efter vore det trevligt om styrelsen, staff och
> övriga medlemmar satte sig ner och diskuterade saker. Det flyger
> många bra idéer här och mycket som behöver bli sagt.

Idag var jag på Stacken för första gången på ett par år. Jag ville komma
på "diskussionen". Efter att ingen hälsat på mig (15min av ensamhet) så
började jag försöka prata med dem få jag faktiskt känner. Styrelsen hade
möte. Jag satt och väntade i lokalen (terminalen jag satt vid gick inte
ens att starta). Efter ett bra tag kommer styrelsen tillbaka, jag frågar
ifall "diskussionen" ska äga rum, men fick som svar "nä, vi är nog för
trötta för det idag". Sen satt jag i en soffa i diverse samtal om allt och
inget.

Och ingen ville prata med mig om "förändringar". Jag försökte med några.
Alla verkade så bekväma med att sitta vid sina laptops istället.

Ingenting har förändrats sen jag var där sist för 5år sen.

  -- Alexander Koponen