Kan du CUPS och Linux?

Harald Barth haba at kth.se
Wed Mar 31 14:02:45 CEST 2010

> Instrumentet kommer ha USB-portar och det finns ett marknadskrav att våra
> kunder skall kunna koppla in (nästan) vilken skrivare som helst som har USB.
> Skrivare skall då installeras helt automagiskt (instrumentet har inte
> möjlighet att komma åt internet) och man skall kunna skriva ut på skrivaren.
> Lösningen skall vara robust och stabil då instrumenten ska leva hos kunden i
> 10 år utan att en service-tekniker tittar på dem.

Hahaha! Man kan säkert fixa att man kan koppla in nästan vilken
skrivare som helst som kan köpas idag, men att säga det för alla
skrivare som kan köpas de närmast 10 år och att det skall funkar utan
Internet kräver en bra spåkula. Om jag skulle ha en så avancerad
glaskula så skulle jag böja med spel och dobbel och inte jobba som
sysadmin.

Harald.