hjälp med UPS

alexander@koponen.se alexander at koponen.se
Thu Mar 27 16:00:18 CET 2008

On Thu, 27 Mar 2008, Harald Barth wrote:

> Tja, säkra upp huset kommer kosta och om du börjar dra mycket på säg
> fas 3 så måste man kanske till och med lägga över andra saker från fas
> tre till 1 och 2 eller så. Inte lätt att säga utan att ha tagit ett
> helhetsgrepp och mätt upp hela huset. Om matningen till huset inte
> klarar mer än 5A/fas så blir det klart jobbigt och då förstår jag
> elektrikern som duckar.

Vi SKA säkra upp huset, fasitghetsskötaren köper in en värmepump, kanske
redan i sommar, som spikar 50A 1fas när den startar.

> Om du vill ha vettig batteritid så får du nog tänka "kylskåpstorlek".

Det kan vara bra och veta.

> Med några sekunder batteritid?

Tja jag tänkte den här, och med extrabatterier kanske:

http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=SURT8000RMXLI&total_watts=50

> Ha! Så lätt skall du väl inte få det ;)

bu! :(

> De där trefas in maskinerna finns förresten i 2 sorter: trefas ut och
> enfas (då 3ggr så mycket) ut. Det sistnämnda är inte så vanligt men
> kan vara praktiskt eftersom man då inte allts behöver bry sig om
> fasfördelning i sin datorhall.

Hm, trevligt, jag borde se mer sånt här.

> Lider med dig. Du måste komma över nån dag och kolla på vår 550kVA
> UPS:er.
>
> Harald.

Gärna!

Jag vill ju:

1. Åderlåta din hjärna på allt kul du erfarit och lära mig mer
2. Se vad ni kör där du jobbar
3. Få mer kött på benen när det gäller UPS:er

Seriöst, när får jag komma? Ska jag ta med fikabröd?

/Psychad