hjälp med UPS

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Thu Mar 27 15:16:25 CET 2008

On Thu, 27 Mar 2008, Harald Barth wrote:

> Och varför kommer plötsligt gamla email _igen_? Jag tycks mig känna
> igen det här.
>
> Fått nån mer input i UPS-frågan?
>
> Harald.

Tackar som frågar!

Jo jag kom fram till att vi ska ha 8kVA men nu har allt stannat. Vår
fastighetsskötare har påsklov med sina barn, vår elektriker börjar
krångla. Kör vi 1-fas måste han byta kabeln samt byta vår 25A till 35A och
det vill han inte göra utan att ta in en elkonsult (vårt hus har 3fas
50A). Elbolaget vill inte säga till mig hur mycket kabeln till huset
klarar utan hälsar att när vår elektriker gör en förfrågan på att säkra
upp så ska deras nätdel svara ja eller nej, jag får inte prata med den
delen för jag är inte elektrikern. Jag tänker att man kan säkra upp huset
från 50A till 63A, då får ju varje fas 13A mer, och jag kan lätt ta ut 35A
där jag tidigare tog 25A, men elektrikern är skum och pratar om att det
blir jobbigt.

Både APC och Powerware säljer 3fas grejjer stora som kylskåp, apc från
10kVA, Powerware från 8kVA. APC blir lite billigare för de erbjuder
rabatt. Jag har slutat bry mig om elen, jag vill ha 8kVA 1fas eller 3fas!
Men alla andra vill bygga om huset. Så jag är fast i byråkratin nu.

APC säljer en 1fas grej på 8kVA som får plats i rackskåp.

Jag funderar på att 1. ge upp 2. be nån tonåring sabotera anläggningen i
helgen så jag får sparken 3. köpa samma maskin som förut 4. begrava allt.

Det är vad som hänt..

/Psychad