Scrum lecture

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Tue Mar 25 11:04:10 CET 2008

On Mon, 24 Mar 2008, Marcus Dicander wrote:

> Hej.
>
> 1. Uppdatering av datum på Stacken.
> Kan någon med adminbittar ändra huvudsidan till att säga att
> scrumföreläsningen är 17:e april och inget annat. Det bör också
> uppdateras här:
> http://www.stacken.kth.se/2008/scrum
>
> 2. Lokalbokning: Jag mailade lokalbokning at ths.kth.se Finns det någon
> annanstans man borde maila?

?!

SCRUM?!

Har jag förstått det rätt att det kommer en föreläsning om SCRUM?
(http://en.wikipedia.org/wiki/Scrum_%28development%29)

aka "teknikerdödaren" ?

Om så är fallet så måste jag säga att det här når nya oanade höjder av
perversitet (får jag komam och föreläsa om att rooten ur två är ett
irrationellt tal? eller föreläsa om hur man skriver hello world i php?
Eller hålla ett brandtal för Microsoft?)

Om så är fallet är jag äckligt nyfiken på det perversa och funderar på
mina möjligheter att komma och lyssna trots att torsdagar är en knölig dag
för mig.

Va va va? Nu får ni berätta!

/Psychad