hjälp med UPS

Magnus Danielson magnus at rubidium.dyndns.org
Tue Mar 18 16:01:01 CET 2008

From: Harald Barth <haba at kth.se>
Subject: Re: hjälp med UPS
Date: Tue, 18 Mar 2008 15:41:33 +0100 (CET)

> Du behöver nog en 7.5-8kVA. Det vor ju bra om det fanns 3-fas eftersom
> då räcker det med 3x 16A säkring som är mycket bättre för din
> elförsörning än 1x 32A som du annars behöver för 7.5kVA.

Håller med++.

> På plats sedan skulle jag ansluta med handske på in- och utsidan och
> låta elektrikern kabla upp en extern bypass. Det är en låda med 3
> låsbara brytare och en instruktion att den som slår på externa
> bypassbryaten utan att UPS:en ligger i intern bypass kommer steglas.

Extern bypass regerar. Trevligt är när det är så pass supportat att små
söta lampor lyser på rätt sätt för de lämpliga brytar-greppen.

Extern bypass ger en möjlighet att ta UPSen helt offline för service utan att
behöva avbryta driften på datorerna vid i och urkoppling. Det vill du ha.
För din storlek så är handskar klart gångbart för UPS-anslutning.

MVH
Magnus