Signerad Stallmanaffisch

Per Eriksson perixon at perixon.nu
Wed Mar 5 23:02:22 CET 2008

Ian Delahorne wrote:

> Exakt.
>
> http://video.google.com/videoplay?docid=8913084255008000794
> vs
> http://www.jwz.org/hacks/why-cooperation-with-rms-is-impossible.mp3
>
> /ian

Hmmm, jag har länge sett RMS som ganska tokreligiös i sin filosofi och
försöka få andra att haka på hans religion och dessutom känner jag folk
som försökt jobba i närheten av honom och gett upp på grund av hans sätt
att leda gnu. Jag beundrar dock honom för mycket som han åstakommit, min
favoriteditor tex. UppLYSningsseminariet i linkeboda var väldigt sansat
för att vara RMS som jag minns honom från usenixe'n i malmö för ett
tiotal år sen.

Gates har jag egentligen hört för lite av för att ha nån åsikt om som
person, men Fabror Ballmer får jag direkt vibbar av amerikansk
frikyrkopastor eller varför inte Uffe Ekman i usala...

Jag tror att avsaknad av distans och oförmåga till att kunna se kritisk
på och erkänna brister i sin egen religion/filosofi är farligt oavsett
om man är MS eller GNU eller anhängare av nån av dom..

Idoldyrkan brukar ofta sakna just det.