hjälp med UPS

Harald Barth haba at kth.se
Mon Mar 3 16:54:22 CET 2008

> Jag har påhakat 4st SUN-servrar som båda har 2st PSU:er á 1460W samt 10-20 pc-maskiner och en switch.

Om de där SUN:arna har redundanta PSU:er så har du väl en PSU på UPS
och en rakt på?

> 1. köpa ny UPS
> 2. Skaffa en på 10kVA (Typ Smart-UPS RT 10kVA RM)
>     http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010094336
>     APC föreslog en Smart-UPS VT men den är lika stor som ett rack! *brr*

Hm, och den skall vara mindre "förvirrad" då?

På nåt sätt har jag lite förtroende i UPS:ar och ännu mindre om de
inte går på trefas.

PDC har nyligen köpt 2 EATON/Powerware 9395 a 550kVA styck, men det vi
har begangnat är nog för stor för dig.

Jag tror APC och MGE jobbar ihop numera, så en liten MGE är en APC.