hjälp med UPS

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Mon Mar 3 14:54:35 CET 2008

Så vår UPS dog i helgen, en APC Smart-UPS 5000I (5kVA). Den slutade ge ström
bara sådär. Fast nu verkar den funka igen. Alla lampor blinkade och APC support
säger att den är "förvirrad" och att chansen att det händer igen är stor.
UPS:en köptes juli år 2000 och vi har bytt batterier en gång.

Den var ganska belastad under en tid innan detta hände, jag tror det var 72%
(samt mindre än 10min batteritid vid full laddning)

Jag har påhakat 4st SUN-servrar som båda har 2st PSU:er á 1460W samt 10-20
pc-maskiner och en switch.

Jag funderar på att:
1. köpa ny UPS
2. Skaffa en på 10kVA (Typ Smart-UPS RT 10kVA RM)
    http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010094336
    APC föreslog en Smart-UPS VT men den är lika stor som ett rack! *brr*

Har ni några tips, vad säger ni?
Tacksam för snabbt svar eftersom vi kör UPS-löst just nu.

/Psychad