autentisiering kth student

Peter Reuterås reuteras at kth.se
Tue Jan 8 13:27:37 CET 2008

Nina Hagman wrote:
> Hej
>
> Jag undrar om någon på stacken som vet vem eller vart jag kan vända mig
> för att få information om vad som hänt med inloggningssidan som kåren
> använt på kårens boktorg? Den verkar ha slutet existera och därmed går det
> inte för studenterna att logga in på boktorget längre. Jag byggde
> boktorget för några år sedan och har inte haft att göra med kårens
> websidor sedan dess. Det var strax efter att Albin Rangefelt snickrat ihop
> kårkatalogen och gjort ett curl-php-skript som kunde användas för
> [...]

Hej Nina!

Den gamla loginservern är avstängd sedan mitten av december. Information
om denna förändring har skickats till THS och andra berörda under 2007 i
ett par omgångar och vi har hoppats att den information skulle spridas
vidare inom THS. Som Rasmus skrev är det https://login.kth.se som ska
användas nu. Kontakta Jocke Pettersson om du har frågor om tekniska
skillnader (det är några mindre ändringar som kan behöva göras i eran kod).

Mvh

Peter