autentisiering kth student

Rasmus Kaj kaj at kth.se
Tue Jan 8 09:46:43 CET 2008

mån 2008-01-07 klockan 17:31 +0100 skrev Nina Hagman:
> Hej

Halloj!

> Jag undrar om någon på stacken som vet vem eller vart jag kan vända mig
> för att få information om vad som hänt med inloggningssidan som kåren
> använt på kårens boktorg? Den verkar ha slutet existera och därmed går det
> inte för studenterna att logga in på boktorget längre.

Nä, på rak arm utan ledtrådar har jag ingen aning.  Vart fanns den när
den fanns?  Var det på kårens webserver eller någon av stackens?  URL?

Kanske (förhoppningsvis) använde den en gammal inkarnation av KTH:s
inloggningsserver?  I så fall bör det inte vara så svårt att uppgradera
den till att använda https://login.kth.se/ i stället.

Prata gärna med Jocke Pettersson eller Alexander Boström på ITE (jag är
tjänstledig därifrån för närvarande), eller skriv till infosys at kth.se .

Lycka till!

--
Rasmus Kaj <kaj at kth.se>