[kth.se #1202254] BIG mail problem in Pine utility

Ian Delahorne ian at stacken.kth.se
Sun Aug 3 01:55:09 CEST 2008

> Någon som har tips om hur man kringår "Can't send request
> (send_to_kdc)" ?

Använd  en modern kerberos som är från det här årtusendet. Athena är
fel och gammal, numera gäller kerberos 5 som bor säkert i nåt som
heter /usr/heimdal eller genom att inte ange path (jag vet inte hur
din miljö ser ut, jag kan inte logga in på NADA längre)

Funkar utmärkt med MIT-krb5 på Mac att köpa UG-biljetter.

: ian at Castle-Bravo ~; kinit iand02 at UG.KTH.SE
Please enter the password for iand02 at UG.KTH.SE:
: ian at Castle-Bravo ~; klist
Kerberos 5 ticket cache: 'API:4'
Default principal: iand02 at UG.KTH.SE

Valid Starting     Expires            Service Principal
08/03/08 01:50:06  08/03/08 11:46:56  krbtgt/UG.KTH.SE at UG.KTH.SE
	renew until 08/10/08 01:50:06

: ian at Castle-Bravo ~;