[kth.se #1202254] BIG mail problem in Pine utility

Kenneth Norberg Nilsson knn at kth.se
Sun Aug 3 01:42:53 CEST 2008

Jag utför följande...

fysik-10:~/slask>pagsh
fysik-10:~/slask>/usr/athena/bin/kauth $USER at UG.KTH.SE
knn at UG.KTH.SE's Password:
kauth: Can't send request (send_to_kdc)

Synd :(
ok, ...men

fysik-10:~/slask>klist
Ticket file:    /tmp/tkt34700_3928737162
klist: No ticket file (tf_util)

...samt...

fysik-10:~/slask>tokens
Tokens held by the Cache Manager:
User's (AFS ID 34700) tokens for afs at pdc.kth.se [Expires Aug  3 10:52]
User's (AFS ID 34700) tokens for afs at nada.kth.se [Expires Aug  3 10:52]
   --End of list--

...säger att jag har en giltig ticket på NADA.

Försöker därför med skallkrav på ticket för UG.KTH.SE

fysik-10:~/slask>/usr/athena/bin/kinit -rv
eBones International (fysik-10.nada.kth.se)
Kerberos Initialization
Kerberos name: knn
Kerberos realm: UG.KTH.SE
Password:
Kerberos realm UG.KTH.SE:
Can't send request (send_to_kdc)

Det här ser inte bra ut, riktikt illa.

Någon som har tips om hur man kringår "Can't send request (send_to_kdc)" ?

//Kenneth