snabb fråga om RHEL licensiering

psychad@pseudohacker.org psychad at pseudohacker.org
Tue Oct 30 12:12:46 CET 2007

Hur funkar EDU-modellen?

Köper man årsvis eller köper man en gång men får bara support första året?

Vi köpte 20st RHEL för ca 2år sen sen har vi bara kört på. Nu på senaste
RedHat mötet så pratade jag lite om det här, då påpekade deras tekniker
att något måste vara fel för vi ska inte kunna uppdatera. Varpå jag sa att
"är det inte så att EDU-licenser är annorlunda?".

Som varje gång vi frågat RedHat Sverige om EDU-licenser så kan de inte
svara. De vet inte.

Men, nu kan jag inte göra några updates. Jag misstänker att de gått in och
"fixat" mitt konto i efterhand.

Tacksam för snabba svar, vad ni än svarar.

/Psychad