Kommentarer i e-post.

Ingemar Nilsson init at pdc.kth.se
Wed Jun 27 12:42:18 CEST 2007

Mikael Johansson <mikael at johanssons.org> writes:

> Som inte gör vad? Top-postar? Trådar? Städar upp? Grälar om top-postning?

Jag gissar på att 'detta' = "inline-posta när man svarar på frågor". Alltså
att i svaret svara på frågor utan att ge sammanhanget genom att inkludera
frågan ovanför. Vissa gör t.o.m. detta i löpande text, och det är riktigt
oläsligt. T.ex:

Svar 1. Svar 2. Svar 3. Svar 4.

| Fråga 1
| Fråga 2
| Fråga 3
| Fråga 4

Ett marginellt mindre dåligt sätt är följande:

Svar 1.

Svar 2.

Svar 3.

Svar 4.

| Fråga 1
| Fråga 2
| Fråga 3
| Fråga 4

Skillnaden är alltså att varje svar hamnar i sitt eget stycke. Den bästa
metoden enligt mig är dock:

| Fråga 1

Svar 1.

| Fråga 2