OPEN GL :

Mikael Johansson mikael at johanssons.org
Sat Jan 27 15:18:14 CET 2007

On Sat, 27 Jan 2007, ||| Jonas Hollén ||| wrote:
> Ja, jag håller med. Haskell är trevligt, när man t.ex. kan skriva grafiska
> schackspel med det. Det var egentligen inte så bra att några blev tvingade
> till att lära sig programmera haskell på det förfarandet som genomfördes med
> d-teknologerna.

Även om jag själv inte gått just den kursen där det görs, så har jag hört
tillräckligt mycket om den för att känna mig allmänt kritisk till
genomförandet.

Vilket på intet sätt minskar min fascination vid ett programmeringsspråk
som är lättare att förklara med kategoriteori än utan!!

--
Mikael Johansson                 | To see the world in a grain of sand
mikael at johanssons.org            |  And heaven in a wild flower