sponsring utav sunray

Alexander Boström abo at stacken.kth.se
Tue Jan 23 14:00:59 CET 2007

tis 2007-01-23 klockan 13:35 +0100 skrev Harald Barth:

> Abomannen får gärna själv kommentera ;-). Men som sagt, i motsats till
> dig så har vi ingen bra fungerande desktopenvironment än. Inte heller
> har vi nån PC server med mycket RAM. Så ja, det vore ju gulligt med
> SunRayar, men jag vet inte hur så att säga...

Mja... Det där med SunRay på Linux går nog att få att fungera. Jag har
två i nån slags drift på ITE men de kör en äldre version av
programvaran. Jag har kanske inte provat senaste, jag vet inte. (3.0
körs, 3.1 provad och misslyckad.) Om det fanns hårdvara skulle jag nog
prova iaf.

Men jag skulle/ska/borde/vill nog börja med att bygga en kickstart
istället för att handinstallera desktopmaskinerna. Och sedan kan man
använda denna kickstart både för arbetsstationer och SunRay-servrar i
mån av hårdvara.

/abo