kerberos problem

Mikael Goldmann migo at kth.se
Thu Feb 1 10:00:14 CET 2007

tor 2007-02-01 klockan 09:02 +0100 skrev Rasmus Kaj:

> Jag skulle tro att det är när du inte har gjort någonting på ett tag
> det går sönder, eftersom NATen städar bort det tcpkopplet då.  Om du
> startar t ex en xclock (med sekundvisare), så du hela tiden får trafik
> över kopplet, borde det gå bra.

Hmm.. Jag förhastade mig lite. De X-saker som jag startat (xclock med
uppdatering var 5:e sekund och en xterm) överlever, men däremot
försvinner efter ett tag möjligheten att öppna nya X-fönster. Inget
felmeddelande denna gång. Borde det finnas en process som skickar saker
regelbundet åt andra hållet också?

Mvh
Mikael