Sveriges rotserver

Alexander Boström abo at stacken.kth.se
Thu Apr 5 19:36:48 CEST 2007

ons 2007-04-04 klockan 14:23 +0200 skrev Magnus Lindkvist:
> Jag frstr fortfarande inte, kan du peka p ngot konkret dr en
> windowsklient (*) gr till en root-dns fr att uppdatera/registrera sig? Om
> s r fallet s mste naturligtvis en ndring gras.

Jag vet inte riktigt, men jag tror att det handlar om dynamisk
uppdatering av bakåtresolven.

Scenario: Datan sitter bakom NAT-burk och får en svartnätsadress. Sedan
försöker den peka om bakåtresolv för sitt IP-nummer. Den uppdateringen
skickas då till prisoner.iana.org, som kastar bort den.

Rätt onödigt, fast felet är väl egentligen att man inte kör IPv6. :) Men
hav förtröstan, det kommer!

/abo