<Här borde den som först skriver mailet fylla i nåt vettigt>

Harald Barth haba at pdc.kth.se
Mon Sep 18 13:34:27 CEST 2006

Alexander skrev...

> Jag tror inte att support at stacken.kth.se finns nu heller.

Verkar lite svårt det här.

> Det finns en
> for-support at stacken.kth.se men det är onödigt att skicka både till den
> och till postmaster at stacken.kth.se. stacken at stacken.kth.se är typ alla
> medlemmar eller så, det är rätt onödigt. (Jag behåller den nu eftersom
> det är svårt att sluta när man väl börjat...)
>
> Och Subject-rad är nog bra...
>
> Tolkning av bilagan:
>
>      1. Döp om listan naringsliv at ths till naring at ths.
>      2. Skapa ny lista naringsliv at ths som går enbart till dig.
>      3. Skicka alla mail till naring at ths med Reply-To naringsliv at ths.

Min tolkning är att du får precis det du vill ha bara
du lyckas applicera Reply-To: eller From: korrekt
från din mailläsare.

Björn-Emil skrev...

>Problemet är som sådant att naringsliv at ths.kth.se so
>alias som redan används och kopplat till min inbox.

Nej, den är inte kopplad mer till dig än till någon annan. Du är en
medlem som alla andra men du har fler rättigheter. Det kan också
finnas fler än en administratör.

>Jag tror att vi lyckades ändra också så att de som är anmälda inte
>kan skicka ut mail till alla på listan, så bara jag kan göra detta.

Gör man med webbgränssnittet, ja.

>Jag skulle dock vilja om det går, så att alla som svara på utskicket,
>att deras svar automatiskt hamnar direkt till naringsliv at ths.kth.se,
>dvs min mail som är kopplat till min Outlook.

Svar görs genom att folk trycker på [Svara] i sin mailläsare.
Då används det som är på From: eller Reply-To: och blir To:.
Så skriv rätt på From:-raden.

Harald.