Ang e-post till listan näringsliv

Harald Barth haba at pdc.kth.se
Wed Sep 13 09:37:43 CEST 2006

> Finns det något sätt att komma undan problemet som beskrivs nedan? Jag förstår inte var någonstans jag gör  en inställning för att slippa detta? Eller rättare sagt, är det möjligt för mig att göra det? Kan jag avaktivera funktionen"skicka e-post till listan"? Var och hur gör jag det i så fall?
> Tack för hjälpen!
> /Josefin

"göra det" "beskrivs nedan" "gör jag det"

Kan du precisera vad du vill göra?

> Dock hörde jag något konstigt från en tjej som anmält sig till
> Näringslivsbrevet igår (vet inte om ni redan uppmärksammat det, men
> tänkte i alla fall skriva). Hon anmälde sig och skickade sedan ett
> mail med ett förslag på aktivitet till vad hon trodde var
> administratören för listan, men hon fick mailet själv lite senare
> och trodde därför att hon skickat till listadressen (den som alla på
> listan är kopplade till). Är det den lösningen ni har? För det är
> kanske inte så bra med tanke på att om någon får tag på den adressen
> så kan det bli mycket spam och så.

"trodde" "trodde" "den lösningen ni har"

Så vart skickade hon i början och vad hände. Kanske lite bättre
förklaring vad som förväntas och vad som upplevdes? Från det här går
det ju inte sluga ut vad som menas.

"För det är kanske inte så bra med tanke på att om någon får tag på den adressen
 så kan det bli mycket spam och så."

Det beror ju på ifall du tillåter att icke-registrerade postar på
listan eller inte. Du kan ju precis styra vem som kan posta och vem
inte.