[brus] [Fwd: Maj-skämt?]

Bjorn Leffler bjorn at pixar.com
Wed May 31 21:14:45 CEST 2006

Didrik Madheden wrote:

>Ja. Iaf på D och säkert även E.

>Fast det är väl lite skillnad mellan att installera och administrera
>ett linux-system och att logga in och använda det på en färdigconfad
>burk? Och D- (och E-)teknologer tar INDA'n som ger iaf en liten
>inblick i UNIX/Linux-världen. Och nånstans måste man väl också börja?

Aj, aj, aj...

Samma sak hände på EPFL, där jag pluggade innan jag kom till KTH.
Studenterna som pluggade kommunikationsystem (mellanting mellan D och E)
ersatte alla sina datorer med windowsburkar. Det tog inte speciellt
länge innan studenterna hade väldigt lite koll på hur en dator fungerar...

Nu känner jag mig plötsligt bortskämd att jobba på ett företag som bara
kör Linux :)

/ Tigger