... och idag skall vi installera kx på Wi ndowsdatan

Harald Barth haba at pdc.kth.se
Thu Aug 31 09:44:32 CEST 2006

> Tankade ner och testade nu, körde med xming som du länkade. Testade att
> starta X-Chat och gå in på en kanal, funkade fint. Tog dock 4-5 sekunder
> för texten att komma upp i editboxen när jag skrev något, men kanske
> beror mer på hur belastad my är än något annat...

Lite för lite data för att kunna säga något om det. Möjliga flaskhalsar:

     * Hur mycket xchat tycker sig behöva rita om (borde inte vara
       så mycket, men nyare program tycker ofta att de har alla
       resurser i världen) jämfört med din bandbredd hem.
     * Xming (inte den snabbaste X-servern på jorden har jag hört)
     * RTT (round trip time)
     * kx på din datan (fast det tror jag inte_)
     * kxd på my

> Eh, ja, ganska informationstorftigt, men alltid något hoppas jag. :P

Jovisst, ser i alla fall att det funkar att installera - tack.